Numerki z „Chmury”. Q-Cloud już działa w gdyńskim ratuszu
Tuż po świątecznej przerwie, gdynianie odwiedzający Urząd Miasta przy al. Piłsudskiego, mogą skorzystać z nowego systemu kolejkowego. Stare i bardzo wysłużone rozwiązanie, zastąpiła nowoczesna aparatura. To, co widać na pierwszy rzut oka, to nowe ekrany multimedialne w Sali Obsługi Mieszkańców a także nowoczesny automat biletowy.
Q-Cloud to jeden z najnowocześniejszych systemów, oparty na estetycznych nowoczesnych wyświetlaczach LCD. Ma przejrzystą organizację spraw, takich jak składanie wniosków o prawo jazdy, dowód osobisty czy odbiór dokumentów. Duże ekrany ułatwiają sprawne i czytelne odnajdowanie poszczególnych okienek. Z kolei pracownicy mają rozbudowane funkcje przywoławcze - Marzenna Umławska, naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich UM Gdyni.
W razie potrzeby można za pomocą jednego kliknięcia zamieniać funkcje poszczególnych stanowisk. Na przykład, gdy zwiększa się liczba osób oczekujących na złożenie wniosku, a nie ma nikogo po odbiór. Oprócz tego na ekranach mogą pojawiać się inne komunikaty.
Nowe urządzenie pozwala na obsługę 35 stanowisk za pomocą jednego automatu biletowego. Do tej pory były to dwa urządzenia. Takie rozwiązane utrudniało zbieranie statystyk, takich jak czas oczekiwania. Teraz można to robić na bieżąco. Pozwoli to na jeszcze lepsze dostosowanie obsługi mieszkańców do potrzeb.
Koszt systemu kolejkowego w Sali Obsługi Mieszkańców UM Gdyni to 92 900 złotych. Aparatura jest objęta 2-letnią gwarancją.
Sala Obsługi Mieszkańców jest czynna 6 dni w tygodniu. Od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 - 18.00, a w soboty od 8.00 do 14.00.
fot. Michał Kowalski
Opracowanie: Referat Relacji z Mediami, tel.: 58 66 88 203, e-mail: internet@gdynia.pl