Badamy gdyńskie upodobania estetyczne

Opublikowano środa, 6 kwietnia 2016, ostatnia aktualizacja środa, 6 kwietnia 2016 09:19:20

W Gdyni ruszają konsultacje społeczne mające na celu opracowanie zasad reklamowych dla miasta. Prowadzone badanie jest kolejnym etapem pracy nad tzw. „uchwałą krajobrazową” zainicjowaną w październiku 2015 roku. Zapraszamy do wypełnienia ankiety, która pozwoli określić preferencje estetyczne gdynian.

Badanie upodobań estetycznych w Gdyni będzie miało formę ankiety dostępnej na stronie gdynia.pl/ankietakrajobrazowa. Ankieta będzie aktywna od 5 do 18 kwietnia 2016 r., a zakończy się warsztatami przewidzianymi na 28 kwietnia, w których będzie mógł wziąć udział każdy, kto zadeklaruje swój udział– tłumaczy Jacek Piątek, Plastyk Miejski.

Internetowa interaktywna ankieta została opracowana na trójwymiarowym modelu miasta. Innowacyjna forma przeprowadzenia badania ma na celu przyciągnięcie jak największej liczby zainteresowanych. Idea ankiety przede wszystkim polega na tym, żeby zwizualizować zagadnienia, o których rozmawiamy. Ustawa krajobrazowa reguluje kwestie związane z wyglądem i estetyką tkanki miejskiej, więc trudno o nich mówić tylko czytając tekst, stąd zdecydowaliśmy się na wsparcie wizualne – dodaje Martyna Regent ze StructView FRAME for City.

W czwartek 28 kwietnia 2016 r. w Gdynia InfoBoksie odbędzie się spotkanie warsztatowe interesariuszy, na którym zostaną zaprezentowane wstępne wyniki przeprowadzonych badań. Uczestnicy reprezentujący zróżnicowane stanowiska i potrzeby wspólnie spróbują wypracować zasady reklamowe. Spotkanie poprowadzi Ewa Zielińska - prezeska Stowarzyszenia Kulturotwórczego Miastowa, mediatorka i moderatorka w Centrum Rozwiązywania Sporów i Konfliktów przy Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, ekspert w dziedzinie przeprowadzania konsultacji społecznych z zakresu przestrzeni publicznej. Realizatorem badania jest firma StructView z PPNT Gdynia pracująca na autorskim narzędziu StructView FRAME for City - interaktywnej makiecie miasta do badań i konsultacji społecznych.

Ankiecie towarzyszyć będą spotkania poruszające problematykę przestrzeni publicznej. Jednym z nich jest wykład dr. Michała Parzuchowskiego z SWPS „Dlaczego pozwalamy na zaśmiecanie przestrzeni publicznej reklamami?”, który odbędzie się 8 kwietnia o godzinie 17.00 w Laboratorium Innowacji Społecznych  (Pomorski Park Naukowo-Technologiczny Gdynia, budynek IV, parter, wejście od ul. Stryjskiej). Kilka dni później, 11 kwietnia o 17:00 w Sali Kinowej Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia (budynek III) odbędzie się debata „Regulowanie estetyki przestrzeni publicznej", w której wezmą udział między innymi: Jacek Piątek - Plastyk Miasta Gdyni, Jacek Wielebski - współzałożyciel Stowarzyszenia Traffic Design i kurator 6 edycji festiwalu oraz Jacek Kotarbiński - ekspert-praktyk z zakresu marketingu, innowacji i rozwoju. Wstęp na oba wydarzenia jest bezpłatny, ale z uwagi na ograniczoną ilość miejsc należy się zapisać na każde z wydarzeń. Zapisy → wykład, → debata

 

Odpowiedzialny: Referat Relacji z Mediami, tel.: 58 66 88 203, e-mail: internet@gdynia.pl

Komentarze

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany.

Zaloguj się