Ogólnopolska Kampania Społeczna “Mam czas” 1-7 maja 2017

Opublikowano czwartek, 27 kwietnia 2017, ostatnia aktualizacja czwartek, 27 kwietnia 2017 17:48:21

W dniach 1-7 maja 2017 roku odbędzie się druga edycja Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej “Mam czas”, której organizatorami jest Fundacja PEGAZ.la oraz portal Klub Rodzica. Ideą wydarzenia jest propagowanie rozmaitych form rozrywki innej niż cyfrowa, która zdominowała życie zbyt wielu dzieci. Długofalowe skutki działań Kampanii “Mam czas” to pozytywne i trwałe relacje międzyludzkie: rodzinne i przyjacielskie!

Partnerem merytorycznym Kampanii “Mam czas” jest amerykański Screen-Free Week, który otrzymał poparcie m.in. Baracka Obamy i reprezentowany jest przez znaną organizację Campaign for a Commercial-Free Childhood. Od 1994 roku organizatorzy zbierali informacje o wpływie nadmiernego korzystania z mediów przez dzieci oraz ich wpływie na relacje rodzinne, koleżeńskie, rozwój oraz naukę najmłodszych. Jednocześnie proponowali aktywne formy spędzania czasu w świecie realnym: bez rozrywek cyfrowych, w kontakcie z rodziną, kolegami z przedszkola czy szkoły, pedagogami czy organizatorami wolnego czasu. Więcej o historii kampanii na stronie internetowej.

  • Kampania „Mam czas” przeniesiona w 2016 roku na polskie podwórko przez Fundację PEGAZ.la oraz Klub Rodzica spotkała się z ogromnym zainteresowaniem, a jej działania objęły 12 województw. W tym roku planujemy dotrzeć do 2 milionów osób na terenie całej Polski” – mówi Marta Umińska, Prezes Fundacji Pegaz.la.

Ambasadorami tegorocznej edycji kampanii zostali m.in. Sylwia Gruchała, Izabela Islet Laskowska, Jola Słoma i Mirek Trymbulak oraz Mariusz Czerkawski.

Finał drugiej edycji Kampanii “Mam czas” zaplanowany jest na 1-7 maja 2017 roku i zaprosi do udziału przedszkola, szkoły, uczelnie, ośrodki edukacyjne, biblioteki, instytucje pomocy społecznej, duże firmy. Organizatorem może być każdy, kto zdecyduje się przez tydzień ograniczyć korzystanie z cyfrowej rozrywki, a wykorzystać ten czas w inny – bardziej aktywny i kreatywny sposób.

Mniej rozrywek cyfrowych to więcej czasu na naukę, czytanie, kreatywną zabawę i ruch. Zgodnie z tym hasłem przez cały pierwszy tydzień maja 2017 roku organizatorzy Kampanii „Mam Czas” zaproponują aktywne, rozwijające formy spędzania czasu dla dzieci oraz ich rodziców, udostępniając uczestnikom materiały i pomoce dydaktyczne. Program kampanii uwzględnia zarówno samodzielną aktywność, jak i grupowe (rodzinne i rówieśnicze) zabawy. Harmonogram obejmie m.in. gry planszowe oraz sportowe, wspólne czytanie, granie na instrumentach, śpiewanie, wystawy plastyczne oraz konkursy.

 

Wszystkie informacje na temat działań kampanii “Mam czas” oraz treści na temat wpływu nadmiaru mediów oraz urządzeń cyfrowych na dzieci i młodzież dostępne są na stronie internetowej Głos zabiorą specjaliści badający temat na gruncie polskim oraz ambasadorzy kampanii. Zapraszamy do udziału i rejestrowania się na stronie klubrodzica.com.

Komentarze

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany.

Zaloguj się