Nadchodzi czas Wiedźmina w Teatrze Muzycznym
Pierwszy musical oparty na prozie Andrzej Sapkowskiego powstaje na deskach Teatru Muzycznego. Trwają przygotowania do premiery Wiedźmina. Musical reżyseruje Wojciech Kościelniak. Efekty jego pracy i kilkudziesięcioosobowego zespołu poznamy w piątek 15 września.
Przygotowania do spektaklu trwały ponad pół roku. Poprzedziły je castingi do głównych ról – Geralta z Rivii i Ciri. Ostatecznie w roli Wiedźmina wystąpią Krzysztof Kowalski i gościnnie Modest Ruciński. W postać Ciri wcielą się Maria Błaszkiewicz, Pola Król i Julia Totoszko. W roli Yennefer wystąpi Katarzyna Wojasińska, Calanthe zagra Karolina Trębacz, Pavettę Maja Gadzińska, zaś barda Jaskra naprzemiennie Paweł Czajka i Jakub Badurka.
Oprócz aktorów w spektaklu występują tancerze, dzieci oraz artyści Akrobatycznego Teatru Tańca Mira-Art.
Jak podkreśla reżyser Wojciech Kościelniak, praca z tak dużym zespołem, na tak różnych płaszczyznach, jest bardzo wymagająca: – Od dawna nie brałem udziału w pracy, która jest tak wielopoziomowa, bo zupełnie inaczej pracuje się z akrobatami, zupełnie inaczej z tancerzami. Starałem się skorzystać w spektaklu z innej techniki tańca. Miałem wrażenie, że tutaj przyda się nieco inny język niż ten, do którego przyzwyczaiłem widza do tej pory. Poza tym w większym stopniu niż normalnie używamy projekcji, które z jednej strony są miernikiem współczesnego teatru muzycznego, z drugiej niosą pewne niebezpieczeństwo, bo potrafią zjeść aktora. Przed nami cały czas jeszcze walka, żeby to mądrze połączyć.
Spektakl powstaje na bazie kilku zbiorów opowiadań, m.in.: „Ostatnie życzenie” i „Miecz przeznaczenia”. Głównym bohaterem musicalu jest Geralt z Rivii, wiedźmin, mutant, który za pomocą magii i nadludzkich umiejętności broni ludzi przed potworami, nie stroniąc przy tym od zapłaty. Często działa pod wpływem emocji, sprzyja słabszym, poświęca się dla innych. Poza trudnościami, jakie napotyka na swojej drodze wiążąc się z czarodziejką Yennefer, Geralt bierze również udział w wielu niesamowitych przygodach. Chcąc chronić zarówno siebie, jak i swoich przyjaciół, Wiedźmin stara się zachować neutralność w szalejącym świecie.
– To jest bardzo dobry materiał na musical, bo opowiada o poszukiwaniu odwagi w codziennym życiu. Każdy superbohater to ze sobą niesie – mówi Wojciech Kościelniak i dodaje: – Tym, co wyróżnia „Wiedźmina” jest model człowieka, który pomimo wątpliwości i pogubienia w życiu jest człowiekiem walki i zasad. A to wydaje się dziś dziwaczne i niepopularne. Chcę połączyć dobre widowisko z teatralnością i wartością tego tekstu. Liczę, że jeśli będziemy opowiadać o czymś istotnym, to nie sama otoczka będzie ważna, tylko emocje i treść. To one budują spektakl. Wydaję mi się też, że jeśli się dobrze czyta tę literaturę, to można w niej znaleźć nie tylko zabawę, fantasy i potwory, ale także nieco infantylne zabawy w strachy. Odnajdujemy w niej również nasze lęki, naszą walkę ze sobą i ze światem zewnętrznym.
Bilety na musicali „Wiedźmin” dostępne są już tylko na drugą cześć sezonu, czyli od lutego.
Spektakle można będzie zobaczyć od 21 do 25 lutego, od 1 do 4 marca i od 10 do 13 maja. Cena biletów to od 70 do 110 zł (normalne) i od 50 do 70 zł (ulgowe) poza weekendem oraz od 80 do 120 zł (normalne) i od 60 do 100 zł (ulgowe) w weekendy.
Informacje o biletach www.muzyczny.org.
Wiedźmin
Premiera 15 września, godz. 19.00
Teatr Muzyczny Duża Scena
Adaptacja i reżyseria: Wojciech Kościelniak
Muzyka i kierownictwo muzyczne: Piotr Dziubek
Choreografia: Liwia Bargieł
Scenografia: Damian Styrna
Kostiumy: Bożena Ślaga
Teksty piosenek wg pomysłu Wojciecha Kościelniaka: Rafał Dziwisz
Choreografia akrobacji: Mirosława Kister-Okoń
Choreografia do scen walki: Artur Cichutka
Współpraca muzyczna: Dariusz Różankiewicz
Przygotowanie wokalne: Agnieszka Szydłowska