Gdynia w klipie promującym Polskę
Wyciągnięty z morza gdański stadion ląduje na plaży w Gdyni. Niemożliwe? Możliwe, zwłaszcza że film, który o tym opowiada, nosi tytuł „Polska - tam, gdzie dzieją się niewiarygodne rzeczy". Gdynia, obok Gdańska, Warszawy, Krakowa i Tatr, zagrała w najnowszym spocie promującym nasz kraj.
Wyciągnięty z morza gdański stadion ląduje na plaży w Gdyni. Niemożliwe? Możliwe, zwłaszcza że film, który o tym opowiada, nosi tytuł „Polska - tam, gdzie dzieją się niewiarygodne rzeczy". Gdynia, obok Gdańska, Warszawy, Krakowa i Tatr, zagrała w najnowszym spocie promującym nasz kraj.
http://www.youtube.com/watch?v=sJ6lbW9UfDg
Film rozpoczyna scena w angielskiej szkole. Chłopiec opowiada koledze, co robił podczas wakacji w Polsce. Był z rodzicami nad morzem (na gdyńskim bulwarze), widział stadion wyciągany z wody na plażę przez setki siłaczy (ta scena kręcona była w Gdyni), obserwował rycerską bitwę na ulicach Warszawy, poszukiwał smoka w Krakowie, a na koniec odwiedził śpiącego olbrzyma w górach. Opowieści towarzyszą fantastyczne ujęcia, a potem chłopiec wyciąga tablet i pokazuje zdjęcia z - już najzupełniej realnych - miejsc. I tu wprawne oko wypatrzy wiele akcentów gdyńskich - Sea Towers, molo w Orłowie i zdjęcie miasta i portu z lotu ptaka. Klip wieńczy hasło promocyjne: Polska - tam, gdzie dzieją się niewiarygodne rzeczy (Polska - where the unbelievable happens). Film został zrealizowany na zamówienie Ministerstwa Spraw Zagranicznych przez Opus Film.
http://www.youtube.com/watch?v=sJ6lbW9UfDg
Film rozpoczyna scena w angielskiej szkole. Chłopiec opowiada koledze, co robił podczas wakacji w Polsce. Był z rodzicami nad morzem (na gdyńskim bulwarze), widział stadion wyciągany z wody na plażę przez setki siłaczy (ta scena kręcona była w Gdyni), obserwował rycerską bitwę na ulicach Warszawy, poszukiwał smoka w Krakowie, a na koniec odwiedził śpiącego olbrzyma w górach. Opowieści towarzyszą fantastyczne ujęcia, a potem chłopiec wyciąga tablet i pokazuje zdjęcia z - już najzupełniej realnych - miejsc. I tu wprawne oko wypatrzy wiele akcentów gdyńskich - Sea Towers, molo w Orłowie i zdjęcie miasta i portu z lotu ptaka. Klip wieńczy hasło promocyjne: Polska - tam, gdzie dzieją się niewiarygodne rzeczy (Polska - where the unbelievable happens). Film został zrealizowany na zamówienie Ministerstwa Spraw Zagranicznych przez Opus Film.