Nowa „twarz” Kwaśniaka
Chociaż czekoladowe, śmietankowe i truskawkowe każą na siebie poczekać aż do wiosny, to już teraz można podziwiać odnowioną elewację legendarnej lodziarni Kwaśniak na Grabówku. Nowe logo jest efektem działań stowarzyszenia Traffic Design, w ramach projektu re:design szyldów.
Wizerunkowe zmiany, które zachodzą w mieście dzięki re:designowi szyldów, można zauważyć w różnych zakątkach Gdyni. W Śródmieściu na budynku YMCA pojawił się wyszczuplony, minimalistyczny pionowy napis – zupełnie inny od tego, który znaliśmy do tej pory. Na stacji SKM Redłowo nie tylko zawieszono neon, przypominający logo Powszechnej Spółdzielni Spożywców Społem, ale również cały peron przeszedł metamorfozę. Ostatnimi działaniami re:designu objęto lodziarnię Kwaśniak przy ulicy Wąsowicza na Grabówku. Projektantem nowego szyldu lodziarni jest Filip Koziarski
Wybraliśmy lodziarnię Kwaśniaka, ponieważ chcieliśmy przybliżyć to miejsce młodszemu pokoleniu. Poza tym świetnie nadawała się pod ręczne malowany szyld – do tradycyjnej techniki rzemieślniczej pasowało miejsce z tradycją. Prace, w których brali udział wolontariusze, trwały około tygodnia. Nie było łatwo, ponieważ złapały nas pierwsze mrozy. Na odświeżonej elewacji, obok napisu, wkrótce zawiśnie także lód w postaci semaforowego szyldu – zapowiada Monika Domańska ze stowarzyszenia Traffic Design.