Polki. Spełnione Profesjonalistki, Rodzinne Panie Domu czy Obywatelki Świata?

Opublikowano piątek, 19 grudnia 2014, ostatnia aktualizacja piątek, 19 grudnia 2014 07:59:21

Książka „Polki” - nowość wydawnicza Katarzyny Pawlikowskiej i Dominiki Maison

Książka „Polki” to skrzynia skarbów, zaskakujących odkryć i insightów, zdobytych dzięki pionierskim badaniom na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polek, uzupełnionym o badania jakościowe. Autorki, Katarzyna Pawlikowska, pomysłodawczyni badania, ekspert ds. kobiecych motywacji i komunikacji kierowanej do kobiet oraz prof. Dominika Maison, specjalizująca się w badaniach potrzeb i zachowań konsumenckich, zastosowały podejście, które znacznie wykracza poza powszechnie znane demograficzne ramy badawcze. Wiedziały, że bez zrozumienia motywacji, preferencji, światopoglądu a nawet poczucia humoru Polek, nie będzie możliwe stworzenie ich wiarygodnego portretu.
 

Potencjał społeczno-gospodarczy kobiet, w tym jako konsumentek, jest wielki i zyskuje na znaczeniu. Jednak motywacje, preferencje oraz zachowania konsumenckie Polek są tak różnorodne, jak one same. Dzięki nowoczesnej analizie badawczej – tzw. analizie skupień, wyłoniło się aż siedem segmentów Polek: Spełnione Profesjonalistki, Obywatelki Świata, Zachłanne Konsumpcjonistki, Rodzinne Panie Domu, Niespełnione Siłaczki, Rozczarowane Życiem oraz Osamotnione Konserwatystki. Kobiety w tych segmentach różnią się po części cechami demograficznymi, ale, co znacznie ciekawsze, przede wszystkim wyznawanymi wartościami, potrzebami, podejściem do życia, pracy czy rodziny.
 

Badania sięgają bardzo głęboko. Dla przykładu, „z prześwietlenia kobiecej torebki”, dowiemy się jakich produktów używają Polki w różnych segmentach, podczas gdy z drugiej strony dokonano wglądu w ich marzenia, ambicje, obawy i ograniczenia, które maja wpływ na ich postawy, zachowania i podejmowane decyzje, w tym zakupowe. Podstawą efektywnego komunikowania z Polkami jest niewątpliwie dialog, który, jeśli ma być skuteczny, powinien wynikać z rozumienia kluczowych kobiecych kodów komunikacji.
 

Dla kogo Polki? Dla wszystkich, którzy chcą poznać współczesne polskie kobiety, a zwłaszcza tych, którzy chcą się z nimi skutecznie komunikować tj. socjologów, ludzi marketingu i biznesu, osób odpowiedzialnych za strategie i projekty zrównoważonego rozwoju biznesu - CSR, polityków, dziennikarzy, studentów oraz, jeśli nie przede wszystkim, dla każdej Polki, która interesuje się współczesnym światem i szuka w nim swojego miejsca.
 

Książka wzbogacona została licznymi komentarzami znanych i wiarygodnych ekspertów z pierwszych stron życia społecznego, gospodarczego czy politycznego: Jarosława Kuźniara, Andrzeja Sadowskiego, Tomasza Sobierajskiego, Wojciecha Eichelbergera, Zbigniewa Lwa-Starowicza, Mirelli Panek-Owsiańskiej, Doroty Zawadzkiej, Katarzyny Bosackiej, Hanny Bakuły, Tomasza Jacykowa i Filipa Galasa.

Możliwość zakupu:
- w dobrych księgarniach w całej Polsce np. w księgarniach Matras
- na stronie wydawnictwa UW: http://www.wuw.home.pl/ksiegarnia/product_info.php?products_id=5391

 

 
 

Komentarze

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany.

Zaloguj się