Turystyczna oferta gdyńskiej komunikacji miejskiej
Od 1 maja do 31 października 2015 r. zwiększona zostanie liczba połączeń organizowanych przez ZKM w Gdyni. Od tego dnia ponownie na trasę wyjadą autobusy linii G oraz trolejbusy linii zabytkowej 326.
Linia G funkcjonować będzie w niedziele i święta na trasie: Gdynia Pogórze Górne - Obłuże - Śródmieście - Redłowo - Orłowo - Sopot - Gdańsk Oliwa ZOO. Linia obsługiwana będzie przez klimatyzowane pojazdy przegubowe.
Linia 21 w dni powszednie i soboty, w wybranych kursach, zmieniona zostaje trasa trolejbusu linii 21. Trolejbusy od przystanku „Skwer Kościuszki - InfoBox 01" do przystanku „Skwer Kościuszki - InfoBox 04" w kierunku Gdyni Dworca Gł. PKP kursować będą ul. Świętojańską, skwerem Kościuszki, al. Jana Pawła II, skwerem Kościuszki i ul. 10 Lutego.
Dojazd do al. Jana Pawła II zapewnią dwa Solarisy Trollino 12M, które dzięki zasilaniu z baterii litowych-jonowych są w stanie przejechać nawet do 20 km bez prądu z trakcji.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bdgNG438V8w
Linia 326 funkcjonować będzie w niedziele i święta na trasie: Gdynia Grabówek SKM - Śródmieście - Redłowo - Orłowo SKM - "Klif".
Linia 326 obsługiwana jest trolejbusami zabytkowymi. Każdorazowo na trasę wyjeżdżają dwa z trzech zabytkowych pojazdów z zasobów gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej (PKT).
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CJTlOrzAas4
Najstarszym jest szwajcarski Saurer 4TIILM o charakterystycznym zielonym ubarwieniu i drewnianych siedzeniach. Wyprodukowany w 1957 roku, do 1992 roku jeździł po ulicach St. Gallen. Jako zabytek, dołączył do taboru gdyńskich trolejbusów w 2001 roku.
Chlubą i oczkiem w głowie PKT jest jednak Skoda 9TR z 1975 roku. Sprowadzenie i wyremontowanie tego pojazdu, z dbałością o najdrobniejszy szczegół zajęło 2 lata. Jednak efekt wart był zachodu. Skody 9TR jeździły po ulicach Gdyni w latach 1962-1979 i są z sentymentem wspominane przez pasażerów pamiętających je z okresu regularnej eksploatacji.
Trzecim pojazdem, zwanym przez kierowców PKT „klasykiem", jest Jelcz 120MTE z 1994 roku. Wspaniale odrestaurowany, mimo stosunkowo młodego wieku, jest ciekawym eksponatem - udanym przykładem polskiego wkładu w historię produkcji trolejbusów.
Na linii nr 326 obowiązują bilety jak na liniach zwykłych ZKM Gdynia. Honorowane są także bilety okresowe.
fot. Michał Kowalski i Krzysztof Romański
Linia 21 w dni powszednie i soboty, w wybranych kursach, zmieniona zostaje trasa trolejbusu linii 21. Trolejbusy od przystanku „Skwer Kościuszki - InfoBox 01" do przystanku „Skwer Kościuszki - InfoBox 04" w kierunku Gdyni Dworca Gł. PKP kursować będą ul. Świętojańską, skwerem Kościuszki, al. Jana Pawła II, skwerem Kościuszki i ul. 10 Lutego.
Dojazd do al. Jana Pawła II zapewnią dwa Solarisy Trollino 12M, które dzięki zasilaniu z baterii litowych-jonowych są w stanie przejechać nawet do 20 km bez prądu z trakcji.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bdgNG438V8w
Linia 326 funkcjonować będzie w niedziele i święta na trasie: Gdynia Grabówek SKM - Śródmieście - Redłowo - Orłowo SKM - "Klif".
Linia 326 obsługiwana jest trolejbusami zabytkowymi. Każdorazowo na trasę wyjeżdżają dwa z trzech zabytkowych pojazdów z zasobów gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej (PKT).
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CJTlOrzAas4
Najstarszym jest szwajcarski Saurer 4TIILM o charakterystycznym zielonym ubarwieniu i drewnianych siedzeniach. Wyprodukowany w 1957 roku, do 1992 roku jeździł po ulicach St. Gallen. Jako zabytek, dołączył do taboru gdyńskich trolejbusów w 2001 roku.
Chlubą i oczkiem w głowie PKT jest jednak Skoda 9TR z 1975 roku. Sprowadzenie i wyremontowanie tego pojazdu, z dbałością o najdrobniejszy szczegół zajęło 2 lata. Jednak efekt wart był zachodu. Skody 9TR jeździły po ulicach Gdyni w latach 1962-1979 i są z sentymentem wspominane przez pasażerów pamiętających je z okresu regularnej eksploatacji.
Trzecim pojazdem, zwanym przez kierowców PKT „klasykiem", jest Jelcz 120MTE z 1994 roku. Wspaniale odrestaurowany, mimo stosunkowo młodego wieku, jest ciekawym eksponatem - udanym przykładem polskiego wkładu w historię produkcji trolejbusów.
Na linii nr 326 obowiązują bilety jak na liniach zwykłych ZKM Gdynia. Honorowane są także bilety okresowe.
fot. Michał Kowalski i Krzysztof Romański