ON-LINE: webinar "Odkrywamy supermoce naszych dzieci"
- miejsce:
- Wydarzenie online
- adres:
- Gdynia
- kiedy:
- czwartek, 22 kwietnia 2021
- godz. 18:00 - 20:00
Każde dziecko i nastolatek ma supermoce, niestety nie każde jest w stanie samodzielnie je określić i rozwijać. Szkoła może być miejscem odkrywania talentów, jeśli jest na to miejsce i czas. Doświadczenie wynikające z edukacji zdalnej uświadamia nam, że uczennice i uczniowie nie w pełni wykorzystują swój potencjał… Czasem po prostu nie znajdują przestrzeni, w której mogliby poznać i rozwinąć swoje wyjątkowe umiejętności.
Warto więc zastanowić się, jak rodzice mogą diagnozować talenty swoich dzieci i jak pomagać je rozwijać. Ważną rolę może odegrać w tym procesie szkoła – wychowawcy i nauczyciele. Proces uczenia się, korzystania z talentów jest bowiem procesem społecznym, wymagającym także interakcji z innymi uczniami i uczennicami. Nie jest to zadanie proste, ale warto, aby rodzice, nauczyciele i uczniowie wspólnie podjęli ten wysiłek.
O tym, jak to zrobić, opowie Michał Szczepanik – doświadczony nauczyciel, trener, ekspert edukacyjny współpracujący m.in. z Centrum Edukacji Obywatelskiej.
W trakcie webinaru uczestnicy dowiedzą się:
- gdzie szukać talentów u dzieci i młodzieży
- jak rozwijać drzemiący w uczniach potencjał
- na co zwrócić uwagę odkrywając supermoce dzieci i nastolatków
W trakcie webinaru będzie możliwość zadawania pytań prowadzącemu. Na spotkanie zapraszamy w szczególności rodziców oraz wychowawców dzieci i młodzieży uczących się w klasach IV-VIII.
Termin kolejnego webinaru z cyklu „Domowy popularyzator nauki”
20 maja: Jak wspierać dzieci w procesie edukacji?
Jesienią zaprosimy Was z kolei na cykl webinarów poświęcony rodzinnemu eksperymentowaniu.
20 maja: Jak wspierać dzieci w procesie edukacji?
Jesienią zaprosimy Was z kolei na cykl webinarów poświęcony rodzinnemu eksperymentowaniu.
Wydarzenie jest organizowane w ramach projektu „SPINaj naukę” dofinansowanego z Programu „Społeczna Odpowiedzialność Nauki” Ministra Edukacji i Nauki. Patronat nad wydarzeniem objęły serwis Nauka w Polsce PAP, Stowarzyszenie Rzecznicy Nauki oraz blog Profesorskie Gadanie.