Jak pracuje Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - zasiłki, wsparcie psychologiczne, pomoc doraźna.

Opublikowano środa, 18 marca 2020, ostatnia aktualizacja środa, 18 marca 2020 13:53:10

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni pracuje w trybie interwencyjnym. Oto najważniejsze informacje dla podopiecznych, ale też wszystkich, którzy potrzebują wsparcia.

Priorytetem w obecnym funkcjonowaniu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gdyni są sprawy dotyczące sytuacji zagrożenia zdrowia i życia. Inne nowe zgłoszenia zostaną podjęte w miarę możliwości, zgodnie z aktualną sytuacją epidemiologiczną. 
 
Zasiłki wypłacane są w sposób planowy
Kasa w siedzibie MOPS przy ul. Grabowo 2 jest czynna:
* poniedziałek – czwartek: godz. 8.30 – 14.00
* piątek: godz. 8.30 – 12.00
 
Przy odbiorze pieniędzy w kasie obowiązują szczególne zasady bezpieczeństwa: osoby są wpuszczane  pojedynczo, pozostali oczekują na zewnątrz budynku, w bezpiecznych odległościach od siebie.   
 
W dzielnicowych ośrodkach pomocy społecznej uruchomiono dyżury telefoniczne oraz mobilne zespoły reagowania kryzysowego – z myślą o osobach poszukujących wsparcia w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia. Do DOPS należy zgłaszać się telefonicznie, zgodnie z rejonizacją. Dyżur pod telefonem pełniony jest od poniedziałku do piątku w godz 8.00 - 20.00, a w weekendy w godzinach 10.00-18.00.
 
Dzielnicowy Ośrodek Pomocy Społecznej nr 1 
tel. 58 627 20 00
e-mail: dops1@mopsgdynia.pl
Obsługuje dzielnice: Wzgórze św. Maksymiliana, Redłowo, Dąbrowa, Karwiny, Wielki Kack, Wiczlino, Mały Kack, Orłowo
 
Dzielnicowy Ośrodek Pomocy Społecznej nr 2 
tel. 58 625 17 49
e-mail: dops2@mopsgdynia.pl
Obsługuje dzielnice: Oksywie, Babie Doły, Pogórze, Obłuże
 
Dzielnicowy Ośrodek Pomocy Społecznej nr 3 
tel. 58 663 20 20
e-mail: dops3@mopsgdynia.pl
Obsługuje dzielnice: Cisowa, Chylonia, Pustki Cisowskie, Demptowo, Leszczynki, Grabówek
 
Dzielnicowy Ośrodek Pomocy Społecznej nr 4
tel. 58 620 24 00
e-mail: dops4@mopsgdynia.pl
Obsługuje dzielnice: Śródmieście, Kamienna Góra, Działki Leśne, Witomino - Radiostacja, Witomino - Leśniczówka, Chwarzno
 
Zgłaszanie zapotrzebowania na świadczenie usług opiekuńczych:
jedynie w zakresie niezbędnych potrzeb życiowych dla samotnych osób niesamodzielnych,  należy zgłaszać również pod wyżej wymienione telefony. 
 
Wsparcie psychologiczne
Linie pierwszego kontaktu dla osób z Gdyni, które wymagają interwencyjnego wsparcia psychologicznego:
* Ośrodek Interwencji Kryzysowej: telefon całodobowy 58 622 22 22
* platforma www.gdyniawspiera.pl
 
Ważne telefony
* telefon alarmowy do SANEPID w Gdyni 605 462 480
* telefon do NFZ 800 190 590
* Gdyńskie Centrum Kontaktu 58 626 26 26
 
Ważne strony:
Kancelaria Premiera
https://www.gov.pl/web/koronawirus/porady
 
Główny Inspektor Sanitarny
https://gis.gov.pl/kategoria/aktualnosci/
 

Komentarze

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany.

Zaloguj się